luni, 3 iunie 2013

Galceava berzelor

GÂLCEAVA BERZELOR – clasa a III-a

 Într-o dimineaţă frumoasă de vară, când soarele mijea printre crengile înfrunzite ale răchitelor pletoase din jurul iazului unde mergeam adesea cu fratele meu să admirăm natura şi să aruncăm cu pietricele pe luciul apei, era o tăcere apăsătoare de jur împrejur. Era un prilej bun de meditaţie. Gândurile noastre sunt parcă prinse de împletirea zglobie apei şi călătoresc departe spre locuri nemaivăzute. Peste pajiştile de un verde crud, florile gingaşe îşi etalau cu eleganţă culorile vii lângă apa cristalină a râului, bucurând sufletul nostru atât de dornic de pace. Când deodată, liniştea a fost sfâşiată de apariţia a doua berze gălăgioase. Ochiseră ele o broscuţă şi acum care mai de care vroia să se năpustească asupra bietei vietăţi de smarald. Sărmana vietate, tremura toată şi se ruga în sinea ei cred că la toţi sfinţii. - E a mea, glăsui răguşit barza care părea mai mare şi superioară. - S-o crezi tu, eu am zărit-o prima şi eu o voi mânca, spuse şi cealaltă îmbufnată! - Ba nu, nici vorbă. E a mea şi cu asta basta! Mie mi se cuvine! Eu sunt cea mai deşteaptă dintre toate! - Ba nu! Eu sunt cea mai frumoasă şi cu ciocul cel mai lung! - Ha! E a mea! Fiindcă eu am cele mai lungi şi mai frumoase picioare din toată ţara berzelor. - Ba tu eşti cea mai urâtă, ţi-au căzut toate penele de pe cap. - Ba tu eşti cea mai slută, uite ce picioroange crăcănate ai! Pe când cele două cumetre se certau de zor, băteau din aripi, clămpăneau din ciocurile portocalii, îşi aruncau vorbe grele, şi lăudându-se care-i mai tare, broscuţa, ţopăi timid şi …pleosc în apa plină de verdeaţă de la marginea băltoacei. Îşi pierdu urma într-o bulboacă adâncă a râului! - Vai, surato, nu mai bine am fi împărţit-o? spuse una dintre berze cu amărăciune în glas. Noi, cei doi mici spectatori, Am rămas puţin pe gânduri, Am ezitat de multe ori Apoi am scris aceste rânduri… ,,Când doi se bat,vezi tu bine, Nu e lucru bun, se ştie de la sine, Că niciunul nu răzbeşte Ci al treilea izbândeşte.“

 AICI TOT LA CLUBUL ,,PIRATII LITERARI ,,AM LUCRAT LA EA .ERA O TEMA PENTRU ACASA ,SA FACEM O MICA POVESTIRE DUPA O IMAGINE .SI ASTA A IESIT!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu